torsdag 26 september 2013

Inskolning

Andra dagen avklarad på förskolan och det har gått som en dans. Hittills. Jag vet att det kommer bakslag. Det gör det i 99% av alla barn. Men hon släpper mig och går iväg och utforskar med sina kompisar :) idag har hon även ätit lunch där och vilat och det gick galant! Två portioner mat och sen somnade hon som en prinsessa på madrassen med mig. Ganska mys att ligga och halvslumra i 1,5 timme. På måndag fortsätter inskolningen på ungefär samma vis :)

Alvin har varit hos en kompis och de var så snälla och skjutsade hem honom. Hungrig som en varg! Lite komiskt det där. Vissa dagar äter han ingenting och andra dagar vräker han. Idag var en vräkardag. Först en portion med köttbullar och makaroner och sen en portion med fläskpannkaka. Nu en timme senare äter han kvällsmat. ..jordgubbskräm, korv och riskakor!

Imorgon är det jobb som gäller. Jag står för fredagsfikat som består av dumlekakor :) imorgon kväll blir det aw med mina nya kollegor. Ska bli trevligt :)

Nu lite hockey och invänta mannen i mitt liv som vi knappt ser röken av just nu. Han jobbar 7-16, kommer hem och äter och ger oss en puss, jobbar sen 18-21 nånting. Sen hem för att sova osv... så har det sett ut och kommer att se ut några veckor. När jag kom hem kl 17 så SOV han på KÖKSBORDET! hmm...någon är visst trött.

Imorgon kommer svärmor och tar hand om Tine medan vi jobbar. Sen följer Alvin med till kalix och stannar till lördag. Tine fick minsann INTE följa med. Frågade varför? "För att hon inte får" svarade han.
Tror han vill ha farmor för sig själv en stund :)

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mitt Gobarn har blivit stoooor,förskola o nya kompisar så kul😍Jag o Alvin har fullt upp på våra helger,lite lek o bus me sto bröderna😜