söndag 15 september 2013

Dumma sjuka!

Älskade lilla Tine har nu avverkat tredje dagen med 39-40 graders feber :( stackars lilla gumman som inte förstår vad som händer i kroppen. Nu får denna dumma feber försvinna så vi får tillbaka den glada och busiga tjejen! Sen är de ju så svårt att veta om öronen gör ont. Hon tar sig för öronen ibland men verkar inte vara så störd av det annars. Får se vad morgondagen bjuder på. Har hon fortsatt hög feber så blir jag eventuellt hemma och åker in med henne för en check. Ger ju febernedsättande så ofta vi får och då minskar tempen till dryga 38, men så fort det går ur kroppen så stiger tempen. Sen har hon ju varit lös i magen ca två veckor och jag har bara förmodat att det har med alla tänder att göra. Nu bara rinner det ur henne :( kanske har med febern att göra?

Alvin har varit på simskola och i den nya gruppen som han blev uppgraderad till. De fick träna simtag och han var så duktig! Så roligt att sitta på sidan om och se på :)

Köpte ju ett skåp igår förresten! Värsta kapet för 300 spänn! Vad tycks? Först vill jag ha det vitt men ju mer jag tittar på det så tror jag bara att jag ska slipa det och låta det vara teak färgat. Har skrivbord i vardagsrummet som också är i teak...
Bilden på Alvin sovandes i en kartong fick jag på mms igår. Han följde med micke och jobba och blev lite trött ;) skönt att bara kunna somna på fläcken haha.

I övrigt har vi ätit gomat och haft det gott. Idag blev det färsk torsk med färskpotatis och min goda kalla creme fraiche sås till. Oj så mycket godare än fryst tråkig torsk. Går inte att jämföra smaken!

Ligger nedbäddad med Tine i sängen nu. Hon vill vara nära, nära ♥hoppas att hon är bättre imorgon så jag kan gå till jobbet med gott samvete. Dessa sjuknätter börjar ta ut sin rätt. Jag har själv ont i varenda kroppsdel. Hoppas jag klarar mig från att bli liggandes.

Hoppas ni haft en fin helg utan sjukor :)

Inga kommentarer: