måndag 7 oktober 2013

Mycket nu

Ja jag har inte varken hunnit eller haft sug att blogga. Senaste veckan har varit späckad. Började med Tines inskolning som gick galant! Tills en man hotade  förskolan och den fick stängas omedelbart. Var bara att väcka Tine och åka hem. Våra barn hölls sen hemma torsdag och fredag. Man chansar inte direkt när det gäller det dyrbaraste man har! Under helgen kunde de dock gripa denna människa och en sten lättade från många hjärtan!

Sen har jag ju hunnit demolerat bilen lite också. Skulle en snabbis på storheden och backade på en stolpe! Jäklars alltså! 5000:- fattigare! Så nu inväntar vi den 17:de då silverpilen ska lämnas in på verkstaden. Tur ändå att man har försäkring såna här gånger. 5 tusen istället för 20000...

Micke har jobbat non stop i en veckas tid så honom har vi knappt sett röken av. Men nu tror jag det blir lugnare ett tag. Måste verkligen ta tag i träningen. Denna slöa och slappa mamma skulle behöva biffa till sig ett par snäpp ;)

Tanken var att Tine skulle fortsätta inskolningen idag men det blev käppar i hjulet för det. Tänder på gång igen och hon har knappt sovit i natt. Så hon fick stanna hemma med farmor ♥
Imorgon tar vi nya friska tag. Jag har tagit föräldraledigt tis och ons och hoppas nu att det kommer gå lika bra som förra veckan. Och så hoppas vi på aningen mer sömn denna natt så gullan orkar med en dag på förskolan.

Nu en kopp the och choklad tänkte jag säga. Men jag hoppar över chokladen och tar en clementin istället. De är helt galet goda just nu! :)

Inga kommentarer: