måndag 8 mars 2010

packning pågår!

Efter en minst sagt hektisk helg i Kalix är vi tillbaka hemma i Luleå. Borta bra men hemma bäst stämmer väldans bra! Ikea trippen blev lyckad så om 2 helger så kommer vi åka dit tomhänt men komma hem med ett kök och en massa därtill! fyndade en vit lack-bokhylla till Alvins rum för halva priset :) kunde inte bli bättre eftersom jag planerat att köpa precis en sån! Köpte tyg till köket oxå och har sytt 2 kappor (baklänges) av dem :)
Lånade Mariannes symaskin i kalix och givetvis ska det jävlas.....back-knappen hade fastnat! Men skam den som ger sig. Jag lyckades sy baklänges haha och med lyckat resultat!
Måste hitta tyg till Alvins rum och vardagsrummet oxå! Nån som vet av någon sida där man kan hitta snygga gardiner??

Alvin är i någon konstig fas just nu....han är gnällig konstant och vill mest bara låta illa?! Hmmm man blir smått tokig att lyssna på detta hela tiden. Så idag fick han gå in på sitt rum och gnälla av sig. När han kom ut blev han plötsligt en glad Alvin igen :) så det kanske funkade....hoppas! Fröknarna på dagis hade oxå reagerat på gnällandet så det är inte bara hemma. Han är egentligen inte missnöjd eller ledsen...utan låter bara illa! uppmärksamhet antar jag?
Nåja go är han i vilket fall som helst min älskling ;)

Får inte glömma bort att säga grattis till Marianne som fyller år idag! Hurra hurra!
Och min pappa....som skulle ha fyllt 57 år idag <3 Saknar dig för varje dag!

Inga kommentarer: