fredag 12 mars 2010

barn är underbara

hoppsan redan fredag. sitter på min lunchrast just nu och drömmer mig bort. är så virrig just nu så det händer tokiga saker. helt tankspridd på väg till jobbet så sätter jag I motorvärmarsladden istället för att dra UR den...och tänker köra iväg...ojoj.
Igår fick vi en nyckel så vi kan börja köra grejer under helgen :) kanske hinner få tömt förrådet iaf?
Är ledig hela helgen och ska verkligen njuta av att vara med mina grabbar :)Sen blir det jobb 3 helger på raken...

Igår när jag nattade Alvin så sa han plötsligt:
- Jag har bebis i magen mamma.
- Har du verkligen en bebis i magen? sa jag
- Jo och den kommer ut imorgon!
- Men det är ju bara mammor som kan ha bebis i magen.
- Nej vi måste skära magen imorgon så den kan komma ut.
- Nej men då går ju Alvin sönder och får ont.
- Mmmm inte göra så


Haha så roliga funderingar. Gnällandet har gått över nu och han är en glad Alvin igen...tack och lov :) han behövde nog bara komma in i vardagen igen och rutinerna.
Försöker få Alvin intresserad av att rita och måla. Lättare sagt än gjort kan jag tala om. Han är verkligen inte intresserad av att rita och måla och pyssliga saker. Alvin vill att det händer saker! Hans största intresse och som han är himla duktig på är att LEKA :) Han säger aldrig nej till lek :)

Ska se till att fota huset nu innan vi drar igång renoveringen så jag kan visa före och efter. Ha en härlig helg allesammans!

5 kommentarer:

Anonym sa...

vart är det ni köpt hus? är det i luleåtrakten eller hemåt kalix?

Unknown sa...

hej (vem du nu är:). det är i luleå vi köpt huset :) Så vi lär förbli luleåbor :)

Anonym sa...

är från kalix och vi jobbade en sommar om vart annat på kristallen =)

Anonym sa...

jättekul förresten!

Unknown sa...

ahaa...men nu blev jag ju bara ännu mer nyfiken vem du är haha :)